Kinderdagverblijf De Boefjes
Kleinschalig kinderdagverblijf in Franeker

ONS BEDRIJF

Kinderdagverblijf De Boefjes is een kleinschalig kinderdagverblijf, gevestigd in het oude politiebureau van Franeker. Kinderdagverblijf De Boefjes bestaat uit één verticale groep van maximaal 10 kinderen in de leeftijd van 0 tot 4 jaar. Deze groepssamenstelling maakt het mogelijk dat kinderen gedurende deze vier jaar opgroeien met leeftijdsgenootjes waardoor vriendschappen ontstaan. Een verticale groep biedt ouders de mogelijkheid om broertjes en zusjes bij elkaar op de groep te brengen. Het kinderdagverblijf zit op de eerste verdieping en heeft een aparte slaapruimte. Ook is er een omheinde buitenspeelruimte.

Missie

Kinderopvang is een belangrijke opvoedingsomgeving in het leven van een kind. Het ondersteunt ouders bij het combineren van werk, studie en zorg voor hun kinderen. Daarnaast zien wij kinderopvang als de plek bij uitstek waar kinderen zichzelf en de wereld om zich heen kunnen ontdekken. Alle kinderen worden met liefde begeleid tot een op zichzelf staand, zelfstandig individu. Ieder kind mag zich ontwikkelen in zijn/haar eigen tempo. Geen kind is immers hetzelfde, maar de liefdevolle benadering, sturing en groei dient constant te zijn.

Visie

Ieder kind heeft behoefte aan en recht op warmte, geborgenheid en een gevoel van veiligheid en vertrouwen. Onder deze omstandigheden komt een kind het beste tot zijn recht en kan een kind zich optimaal ontwikkelen. Ieder kind heeft de drang zich te ontwikkelen en ontplooien. Kinderen zijn van nature nieuwsgierig en willen de wereld om zich heen ontdekken. Door spelen, kijken, imiteren, doen en uitproberen verkennen ze de wereld, leren ze nieuwe dingen en maken ze zich nieuwe vaardigheden eigen. Ze beleven plezier. Ieder kind doet dat op zijn eigen manier. Het is de taak van volwassenen om ze hierin te begeleiden, een uitdagende omgeving te bieden, als voorbeeld te fungeren en kinderen te stimuleren om hun eigen mogelijkheden te exploreren. Wij gaan uit van de individuele behoeften van het kind, waarbij wij het groepsbelang in het oog houden. Enerzijds hebben we respect voor de eigenheid en autonomie van het kind, anderzijds leert het kind om te gaan met het dagritme van de groep en om zich aan te passen.